Hatalmas sikere volt Füred Kapitánynak az Utazás kiállításon. Közel háromszáz speciális fotót is készítettek róla. Mint megtudtuk, a füredi akciót amerikai választási kampányok alapján dolgozták ki. Ott, a fiatalokat hasonló módon próbálták mozgósítani. Itthon, inkább az idősebb turisztikai szakembereknek próbálták megmutatni, hogy érdemes volna a fiatalok nyelvén is megfogalmazni a Balaton történéseit.
Statisztikák szerint tavaly 5 millió vendégéjszakát töltöttek a Balaton partján, de ezt a számot tovább lehetne növelni, ha a értené egymást a fiatalabb és az idősebb generáció. Szerencsére egyre több turisztikai szolgáltató, programgazda, múzeumi igazgató, önkormányzati döntéshozó is tudja: a „digitális nemzedék” nyelvezetén is meg kell fogalmazni a turisztikai üzeneteket, ha több vendéget szeretnénk a tó partjára – mondta Éskovács Péter, annak az akciónak az egyik szervezője, amelyben az idősebb generációhoz tartozóknak próbálják bemutatni, milyen eszközökkel lehetne rávenni a fiatalabbakat arra, utazzanak ők is a Balatonra.
Az idősebbeknek meg kell érteniük: az „Y” és „Z” generáció, a „digitális bennszülöttek” már más nyelven beszélnek, mint szüleik. Ezen nem felháborodni kell, hanem megérteni! A webkettes gyerekeknek ugyanazok az értékek fontosak, mint az idősebbeknek. Csak másképpen fogalmazzák meg igényeiket. Ők már applikációkon keresztül „tanulják” a világot. Ők vlogolnak kisiskolás koruk óta. Szüleik pedig még csak az sms-eknél tartanak. A gyerekek egymás között "gifekben" "selfikben"és "emotion ikonokban" beszélgetnek. Szüleiknek pedig mindez gyakorta „kínai”.
Szerencsére van néhány dolog, amely a generációkat össze is kötheti. Ilyen például a közös nyaralás, a sport, de sokak szerint egy közös ebéd is erősítheti a kötelékeket. A Balaton partján már tavasszal is számos olyan rendezvénnyel találkozhatunk, amelyek központjában a kulináris ajánlatok és a kirándulások állnak. Ilyen például a májusban kezdődő Nyitott Balaton akció, amelynek ajánlatait a fiatalabbak nyelvén is meg kell majd fogalmazni. - mondta Varga -Dani Barbara, a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Igazgatóságának vezetője.
A generációk nyelvezetének különbségeire próbálja felhívni a figyelmet Füred kapitány is, a balatoni fantom, akit a gyerekek szórakoztatása érdekében találtak ki. Idén nyáron a fantom együttműködik a Turizmus Zrt. regionális irodájával. Róla most 300 offline Instagram képet készítettek. A furcsa akcióval szerették volna felhívni az idősebbek figyelmét arra, hogy milyen kommunikációs formákat használnak a mai fiatalok. Az első fotókat az Utazás 2016. kiállításon készítették, de a napokban más rendezvényeken is megjelennek az amerikai választási kampányból importált akcióval.
A fotósorozatot feltöltötték a világhálóra is. A képeket ebben a videóban láthatja azokkal a fotókkal együtt, amelyeket azokon az eseményen készültek, ahol a balatoni turisztikai szakemberek megettek egy kerékpárt. A járművet egy 200 szeletes tortából készítették. A torta érdekessége, hogy olyan programok is felkerültek rá marcipánból, amelyek a tavaszi időszak alatt elérhetők lesznek a vendégek számára a Nyitott Balaton akció idején. Ebben a májusi kampányban a kerékpározást és a kulináris élvezeteket együtt reklámozzák. Olyan vendéglőket, cukrászdákat is népszerűsítenek majd, amelyek biciklivel könnyen elérhetők.