Amerikai mintát használt Füred kapitány
2016. március 09. írta: dreamtravel

Amerikai mintát használt Füred kapitány

Budapesten is sikere volt az érdekes bamutatkozónak

Hatalmas sikere volt Füred Kapitánynak az Utazás kiállításon. Közel háromszáz speciális  fotót is készítettek róla.  Mint megtudtuk, a füredi akciót amerikai választási kampányok alapján dolgozták ki. Ott, a fiatalokat hasonló módon próbálták mozgósítani.  Itthon, inkább az idősebb turisztikai szakembereknek próbálták megmutatni, hogy érdemes volna a fiatalok nyelvén is megfogalmazni a Balaton történéseit.

i10.JPG

Statisztikák szerint tavaly 5 millió vendégéjszakát töltöttek a Balaton partján, de ezt a számot tovább lehetne növelni, ha a értené egymást a fiatalabb és az idősebb generáció. Szerencsére egyre több turisztikai szolgáltató, programgazda, múzeumi igazgató,  önkormányzati döntéshozó is tudja: a „digitális nemzedék” nyelvezetén is meg kell fogalmazni a turisztikai üzeneteket, ha több vendéget szeretnénk a tó partjára – mondta Éskovács Péter,  annak az akciónak az egyik szervezője, amelyben az idősebb generációhoz tartozóknak próbálják bemutatni, milyen eszközökkel  lehetne rávenni a fiatalabbakat arra, utazzanak ők is a Balatonra.

dsc02287.JPG

Az idősebbeknek meg kell érteniük:  az „Y” és „Z” generáció, a „digitális bennszülöttek” már más nyelven beszélnek, mint szüleik. Ezen nem felháborodni kell, hanem megérteni! A webkettes gyerekeknek ugyanazok az értékek fontosak, mint az idősebbeknek. Csak másképpen fogalmazzák meg igényeiket. Ők már applikációkon keresztül „tanulják” a világot. Ők vlogolnak kisiskolás koruk óta. Szüleik pedig még csak az sms-eknél tartanak.  A gyerekek egymás között "gifekben"  "selfikben"és "emotion ikonokban" beszélgetnek. Szüleiknek pedig mindez gyakorta „kínai”.

dsc02301.JPG

Szerencsére van néhány dolog, amely a generációkat össze is kötheti. Ilyen például a közös nyaralás, a sport, de sokak szerint egy közös ebéd is erősítheti a kötelékeket. A Balaton partján már tavasszal is számos olyan rendezvénnyel találkozhatunk, amelyek központjában a kulináris ajánlatok és a kirándulások állnak. Ilyen például a májusban kezdődő Nyitott Balaton akció, amelynek ajánlatait a fiatalabbak nyelvén is meg kell majd fogalmazni.  -  mondta Varga -Dani Barbara, a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Igazgatóságának vezetője.  i5.JPG

A generációk nyelvezetének különbségeire próbálja felhívni a figyelmet Füred kapitány is, a balatoni fantom, akit a gyerekek szórakoztatása érdekében találtak ki. Idén nyáron a fantom együttműködik a Turizmus Zrt. regionális irodájával.  Róla most 300 offline Instagram képet készítettek.  A furcsa akcióval szerették volna felhívni az idősebbek figyelmét arra, hogy milyen kommunikációs formákat használnak a mai fiatalok. Az első fotókat az Utazás 2016. kiállításon készítették, de a napokban más rendezvényeken is megjelennek az amerikai választási  kampányból importált akcióval.


A fotósorozatot feltöltötték a világhálóra is. A képeket ebben a videóban láthatja azokkal a fotókkal együtt, amelyeket azokon az eseményen  készültek, ahol a balatoni turisztikai szakemberek megettek egy kerékpárt. A járművet egy 200 szeletes tortából készítették. A torta érdekessége, hogy olyan programok is felkerültek rá marcipánból, amelyek a tavaszi időszak alatt elérhetők lesznek a vendégek számára a Nyitott Balaton akció idején. Ebben a májusi kampányban a kerékpározást és a kulináris élvezeteket együtt reklámozzák. Olyan vendéglőket, cukrászdákat is népszerűsítenek majd, amelyek biciklivel könnyen elérhetők.

i8.JPG

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nyitottbalaton.blog.hu/api/trackback/id/tr478456744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása