Érdekles kísérlet zajlik ebben a blogban. Szavazni lehet arról, vajon milyen autóval járnának azok a híres magyar festők, akiknek képei ma több millió forintot érnek és a középiskolai tankönyvekből bárki ismerheti őket.
Mivel járna mondjuk Csók István, a híres Majális című kép szerzője? Milyen autóba ülne be Rippl-Rónai József, aki Fülep Lajos Kossuth-díjas magyar művészettörténész szerint: a magyar piktúra Cezanne-ja, Gauguin-ja volt egy személyben. Mivel járna Czóbel Béla, akinek festményeit még párizsi Pompidou központban is őrzik? A játékos szavazásnak vannak előzményei, néhány hete egy Range Roverre festették Picasso képeit, amellyel a katalán festő balatonfüredi kiállítására próbálták felhívni a figyelmet. Most azt az autót keresik, amelyre a magyar festők képei kerülhetnek fel, hogy ismét az utca embere figyelmét is felkeltsék a Vaszary Galériában látható új kiállítás iránt.
Így nézett ki Picasso Range Rovere
New Yorkban, Párizsban szinte minden nap összefirkálnak egy autót valamelyik híres festő kiállításán. Nálunk ez még szokatlan, de idén nyáron komoly sajtóvisszhangot kapott az a Range Rover, amelyre Picasso képeit pingálták. Több híradó és legalább ötven cikk foglalkozott az eseménnyel, az autós újságokon és a Blikken keresztül, a Világgazdaságon át, a turisztikai portálokig.
Ahol megjelent az autó, a munka is megállt egy pillanatra
Mi jön a nyári szezon és Picasso után?
A nagy sikeren felbuzdulva, a szervezők most keresik a magyar festők "hivatalos szállítóját" is. Szeretnék a hazai képzőművészet színe-javát felvonultató Ötven modern, magyar festő című kiállítás reklámozására felhasználni azt az autót, amelyet új partner ad majd használatba a Gorilla Marketing-csapatának.
Mint azt Éskovács Péter, az akció egyik kidolgozója elmondta, az autópiaci szereplők számára kimondottan előnyös lehet a művészeti szektorral való együttműködés. A kommunikáció során, olyan helyeken jelenhetnek meg, ahol nem igazán mozognak otthonosan az autós cégek. Ugyanakkor fizetőképes célközönségüket könnyen elérhetik ezeken a helyeken. Főként azokat érhetik el, akiket a klasszikus, lóerőkről, motor- térfogatról és egyéb technikai jellemzőkről szóló cikkek nem igazán fognak meg.
Sikeres volt Picasso Rovere
A Land Rover magyarországi forgalmazói nagyon jól ráéreztek arra, hogy az emócióknak milyen nagy szerepe van az autós vásárlásban. Az Evoque szinte mindenkinek tetszett a kampány során. Közel 10.000 ember láthatta a különböző rendezvényeken. ennek ellenére, sajnos holnap nem fog mindenki az autószalonba rohanni, hogy vegyen egy ilyen terepjárót, de sok olyan potenciális vásárló látóterébe bekerült ez a típus is, akik eddig csak német sémákban tudtak gondolkodni. . Számunkra is meglepő volt, hogy hány BMW tulajdonos érdeklődött Picasso autója iránt. Hogy egy példát is mondjak: több X5-ös tulajdonos kiszállt autójából, hogy közelebbről is szemügyre vegye az autót. Főként családos nők, nekik valóban alternatíva lehet egy ilyen Range Rover. Az ilyen érdeklődők biztos, hogy be mennek majd egy Land Rover autószalonba is, ha a családi kupaktanács összeül és azon gondolkodnak majd, hogy mire is cseréljék le régi terepjárójukat.
Éskovács elmondta azt is, Picasso után, ötven magyar festőt szeretnének reklámozni egyetlen autón. A több hónapos akcióhoz olyan partnert keresnek, amely nyitott az újszerű megoldásokra és nem riad vissza attól sem, hogy olyan területre merészkedjen a kommunikációban, ahol csak ritkán járnak az autók.
A Balatonon kezd Rippl-Rónaiék autója
Rippl-Rónaiék autója egyébként várhatóan a Nyitott Balaton elnevezésű akció keretén belül debütál majd. Arra próbálják rávenni a magyarokat, hogy ősszel is látogassanak el a tó partjára, hiszen rengeteg itt a látnivaló. A szeptember végén induló program célja megmutatni, hogy a balatoni régió nem csak a nyári, fürdőzésre alkalmas időszakban jelenthet vonzó úti célt, hanem az őszi időszakban is.
A művészet mindig segíti az autók eladását
Torontóban éppen most festenek egy Mini Morrist
Az Audi és a Mini is készített már ilyen kampányt. Érdekesség, hogy mind a két cég ugyanazt a művészt, Romeo Brittót kérték fel arra, hogy dekorálja ki a legújabb típusát. Igaz az Audi New York utcáit rótta, míg a Mini Floridában reklámozta egy új kiállítás megnyitását. De, ha már Picassonál tartunk, említsük meg a Renault nevét, amely egy milánói kiállítás megnyitóján mutatta be azt az autót, amelyet a katalán festő mintáival dekoráltak ki. Valamennyi autó nagy publicitást kapott szerte a világban. Itthon is vannak hasonló projektek. Igaz, ezek a nemzetközi média figyelmét még nem keltették fel. Ugyanakkor a hazai sajtó már több alkalommal is írt ezekről az akciókról.